Klantcase: Montagebedrijf De Ooievaar

Klantcase: Montagebedrijf De Ooievaar

Begin dit jaar startte Sean Bentvelzen met Montagebedrijf De Ooievaar, net als Spirair een echt familiebedrijf. En zoals hij zelf zegt, staat ouderwets goede service bij hen voorop. Samen met zijn vader werkt hij dagelijks aan verschillende ventilatieprojecten door het land. En hoewel ze voldoende vakinhoudelijke kennis hebben, is luchttechniek niet altijd gemakkelijk. Wet- en regelgeving verandert regelmatig en het uitwerken van tekeningen is ook een behoorlijke klus. 

Met de hulp van Spirair weet Sean inmiddels bij wie hij terecht kan voor vragen. Maar tegen welke uitdagingen loopt hij precies aan? Hoe zorgt Sean ervoor dat hij die goede service ook echt waarmaakt? En wat is het geheim waarmee zijn bedrijf in een korte tijd is gegroeid met een hoop mooie nieuwe projecten? Je leest het hier. 

Familiebedrijf

Niet lang na de oprichting van Montagebedrijf De Ooievaar zocht Sean de samenwerking op met Spirair. “Ik kende Spirair al wel een beetje van vorige klussen en wist dat zij – net als wij – een familiebedrijf zijn. Bij ons staan goede service en hoge kwaliteit echt op nummer één. Dat is ook een van de redenen geweest dat we met Spirair zijn gaan samenwerken, want dat is ook waar zij voor staan. En die belofte maken ze ook waar. Dat waardeer ik enorm.” 

Spirair denkt met je mee

Volgens Sean moet je echt goede service leveren aan je klanten, anders ga je kopje onder. “Je moet jezelf onderscheiden en dat kan alleen met hoge kwaliteit producten én goede service. Doe je dat niet, dan lopen klanten bij je weg en gaat het als een lopend vuurtje rond dat je het niet goed op orde hebt. Het helpt mij dus enorm om samen te werken met een groothandel die met mij meedenkt en snel schakelt wanneer ik een vraag heb. Dat vertaalt zich direct door in de service die ik naar klanten lever, doordat ik mijn klanten precies kan vertellen hoelang een project gaat duren of snel kan communiceren wanneer iets een dag later komt.” 

Enorme groei

Sinds de samenwerking met Spirair is het montagebedrijf van Sean flink gegroeid. Zo zegt hij zelf: “We begonnen met 3 installateurs en dat zijn er nu inmiddels 13, in minder dan een jaar tijd. Natuurlijk doen we zelf dan iets goed, maar dat is ook mede dankzij Spirair. Ik weet namelijk precies wat ik van ze kan verwachten. Dat helpt enorm om mijn bedrijf draaiende te houden. Zo hebben we mede daardoor al een aantal mooie grote projecten binnengehaald, zoals Lidl en Shurgard Opslag.” 

Goede hulp scheelt mij tijd 

“Spirair helpt ons onder andere met het maken van ingewikkelde tekeningen. Alles wordt perfect gecalculeerd, ik hoef geen bochtjes te tellen of lengtes uit te schalen. Dat scheelt mij zoveel tijd, dat ik hetzelfde werk met twee man minder kan doen. Ze kijken ook altijd nog even mee met de installateur als het nodig is. Op die manier zijn er al veel fouten voorkomen die ons achteraf een hoop gedoe hadden opgeleverd. Maar ook bij het uitvoeren van druktesten merk ik dat de kwaliteit hoog is bij Spirair, want de producten slagen iedere keer weer. Dat heb ik bij andere groothandels nog niet meegemaakt.”  

Spirair zet alles op alles

Maar niet alleen goede kwaliteit is belangrijk voor Sean: “Wat ik vooral heel fijn vind aan Spirair is de manier van communiceren. Als er iets is, bel ik gewoon even naar Dennis of Martin en denken ze direct met me mee. Bij veel groothandels moet ik mailen, wachten op een reactie en krijg ik vooral de indruk dat het gaat om verkoop. Een goed voorbeeld daarvan is dat ik onlangs een project had, dat door een miscommunicatie ineens drie weken eerder startte. Een onmogelijke klus zou je denken. 

Ik heb diezelfde maandag direct contact opgenomen met Spirair en het verhaal uitgelegd. En dinsdag werden de eerste spullen al geleverd, zodat ik alsnog snel kon starten. Je merkt dan wel dat Spirair zelf ook korte lijntjes heeft met de fabriek en echt alles op alles zet om te helpen. Klant blij en ik ook, want anders was ik het project waarschijnlijk kwijtgeraakt. Daarin is Spirair uniek, want ik weet zeker dat me dat ergens anders niet was gelukt.” 

Ingewikkelde regelgeving

En die projecten zijn natuurlijk ontzettend belangrijk voor de groei van zijn montagebedrijf. “Niet alleen de korte lijntjes helpen daarin mee, Spirair heeft ook veel kennis van ingewikkelde regelgevingen die ik zelf niet meer kan bijbenen. Neem bijvoorbeeld scholen: ze zitten tegenwoordig met 30 leerlingen in een klaslokaal en al die regels rondom ventilatie op scholen zijn daarom heel streng. Wanneer ik een project heb op een school, geeft Spirair mij precies het advies dat ik nodig heb om het project te laten slagen en alles goed te installeren. 

En dat is niet alleen fijn voor de installateurs en de klant, maar het zorgt ook voor een goede naam. Inmiddels weten veel scholen ons al te vinden, omdat het nu de ronde doet dat wij op de hoogte zijn van die regelgeving.” 

Belangrijk werk 

Al met al ben ik dus enorm tevreden met Spirair als groothandel. We doen op de achtergrond allemaal ontzettend belangrijk werk, namelijk zorgen voor gezonde binnenlucht. Daar heeft ieder mens mee te maken natuurlijk. Maar het moet wel goed gebeuren en het is fijn als er dan even iemand met je meedenkt over ingewikkelde tekeningen of regelgeving. Als het aan mij ligt blijf ik voor altijd met ze samenwerken.” 

Neem contact op 

Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Of heb je een vraag over een ingewikkeld project? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag. 

Gepubliceerd op: 28 november | Terug
[Nieuwsbrief title]

 Nieuwsbrief

[Nieuwsbrief formulier]

   

Aanmelden nieuwsbrief